تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

اهمیت مشاور کنکور در موفقیت

مشاور کنکور شاید کاراکتری باشد که تا چند سال گذشته نقش تعیین کننده ان هنوز به خوبی روشن نبود و تا سال ها نیز بیشتر به صورت نمادین و گاه صرفا مامنی برای درد و دل ها و ناراحتی های روحی دانش آموزان به شمار می آمد تا مشاورتحصیلی. البته یکی از وظایف مشاور تحصیلی به تعادل رساندن روحی دانش آموز و کمک به رفع چالش های روانی موثر بر درس خواند اوست. اما نه همه وظیفه اش.  درس خوندن برای کنکور باید صحیح و بر طبق اصول خاص و جدول برنامه ریزی کنکور برای هرفرد و بر اساس برنامه ریزی دقیق درسی باشد. برای رسیدن به موفقیت در کنکور، چیزی حدود یک سال تلاش می نمایید. اگر حتی یک اشتباه اساسی در طول روزهای درس خواندن شما وجود داشته باشد، این اشتباه تا روز برگزاری کنکور هرروز تکرار می شود.و البته قدرت تکرار را نباید دست کم گرفت. قطعا تاثیر این اشتباه بر موفقیتی که می توانستید در کنکور کسب کنید چشم گیر خواهد بود.چون  تکرار هر روزه ی یک اشتباه هر چند کوچک، نهایتا یک نتیجه بزرگ و منفی برای کنکور شما به همراه خواهد داشت. به همین دلیل برخی داوطلبان کنکور در طول سال کنکور پیشرفت شگرفی در آزمون های آزمایشی ندارند و گاه نیز چندین سال پشت کنکور می مانند و یا به قبولی در دانشگاه های سطح پایین رضایت می دهند. در این میان نقش یک مشاور کاربلد و حرفه ای بسیار تعیین کننده است. عمل به توصیه های یک مشاور کنکور خوب و دلسوز که یا خودش تجربه موفقیت در کنکور را داشته و یا کسانی را به موفقیت در کنکور رسانده مانع تکرار این اشتباهات و مانع اتلاف وقت شما خواهد شد.

سال کنکور سال بسیار پر اهمیت و حساسی است و شما فرصتی برای خطاهای مکرری داشته باشید و ان را همراه خود تا کنکور ببرید در این سال ندارید. به خصوص اینکه در چند سال گذشته با رشد چشمگیر تعداد داوطلبان کنکور و سخت تر شدن سوالات کنکور، رقابت برای قبولی در کنکور سخت تر شده و اهمیت حضور یک مشاور کنکور خوب به منظور رفع به موقع اشتباهات و قرار دادن شمادر مسیر درست درس خواندن افزایش یافته است. یک مشاور کنکور به عنوان دوست و همیار شما در این مسیر حساس و سرنوشت ساز همراه موثر شما خوهد بود تا در مسیر درستی تلاش کنید خدایی نا کرده برخلاف مسیر رودخانه به سختی پارو نزنید.

چرا باید مشاور داشته باشم ؟

بر اساس آن چه در بخش اول به آن اشاره کردیم اگر مشاور شما فرد مناسبی باشد که یا خود در کنکور بسیار موفق بوده و یا کسان زیادی را در نکور به موفقیت رسانده ، بله کمک گرفتن از این  مشاور می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اگر مشاور شما خوب و کاربلد و مطمئن باشد می تواند شما را در مسیرتان کمک نماید. اما فراموش نکنید که سی که باید این مسیر را برود شمایید. اگر طلایی ترین کادر آموزشی و مشاوره کنکور کشور نیز در اختیارتان باشد اما شما تلاش لازم ، باور و استححقاق رسیدن به موفقیت را نداشته باشید نمی توانید موفق شوید. پس موفقیت را ابتدا در خودتان بیابید تا مسیر های موفقیت نیز به مرور زیر پایتان گسترده شود.

یک مشاور کنکور خوب به شما می گوید : تصور نکنید همه زندگی شما به رتبه کنکورتان وابسته است.

این را بدانید که موفقیت زندگی آینده شما و شادی و خوشیتان در زندگی هیچ ارتباطی به کنکور ندارد. اگر رتبه 1 کنکور هم باشید این ذوق و شادی نهایتا جند ماه آن هم با کرنگ شدن هر روزه در شا باقی می ماند. پس در این مسیر سعی کنید بدون اضطراب و همراه لذت درس بخوانید و بخواهید که این برهه از زندگیتان را تا آنجا که میسر است با موفقیت پیش بروید.

متاسفانه بسیاری از مشاوران و به اصطلاح دلالان کنکور این حرف بسیار نادرست را در ذهن مردم ، خانواده ها و حتی دانش آموزان تزریق کرده اند که زندگی شما بستگی به کنکور دارد و باید حتما در آن موفق شوید و... . درحالی که این حرف از ریشه نادرست است زیرا در واقعیت اثبات شده ما رتبه های برتر زیادی داشته ایم اما متاسفانه به هیچ جایگاه خاصی نرسیدند یا خیلی از آنها دچار اعتیار یا افسردگی و خودکشی شدند یا خوشبینانه تر بگوییم نتوانستند شغلی پیدا کنند و بیکار ماندند.

دردر مقابل افراد موفق زیادی چه در داخل و چه در خارج از ایران هستند که حتی مدرک دیپلم یا فوق دیپلم را ندارند اما توانسته اند به موفقیت های بزرگ تجاری، هنری ، ورزشی و اجتماعی و حتی سیاسی برسند .


آیا مشاور کنکور تجربی حتما باید پزشک باشد؟

متاسفانه برخی بر این باورند افرادی که رتبه دو رقمی آورده اند یا پزشکی قبول شده اند می توانند مشاور خوبی برای کنکور تجربی باشند مشاور کنکور انسانی فقط باید دانشجوی وکالت بهترین دانشگاه ایران باشد. برخی نیز کمان می کنند که صرف اینکه مشاوره با رتبه های برتر کنکور تجربی داشته باشد می توانند در کنکور تجربی موفق شود. یعنی این موارد می تواند کمک کننده باشد اما قطعا نمی تواند تعیین کننده و اساس باشد. اول اینکه ممکن نیست که تمام کسانی که در کنکور موفق شده اند بتوانند مشاوران خوبی باشند. مشاوره کنکور باید بسیاری از نکات را در کنار هم داشته باشد تا یک کنکور را به مسیر موفقیت راهنمایی کند. بله راهنمایی و نه رساندن. کسی که باید شما را به موفقیت برسانید تنها خود شمایید.

پس مشاور کنکور خوب چه کسی است؟

مشاور کنکور و یا مشاور تحصیلی در بیشتر موارد فردی است که درس این حرفه را خوانده باشد. یعنی مشاوره و بالخص مشاوره تحصیلی . اما خب هستند مشاوران فو العاده موفقی که رشته های دیگری خوانده اند ولی توانسته اند مشاوران کنکور درجه یکی باشند. پیدا کردن این مشاوران کار سختی نیست. چیزی که شدیدا به آن معتقدیم این است که مشاور خوب کسی نیست که روش های درس خواندن خودش و یا روش هایی که روی دانش آموزان دیگرش جواب داده را به شما آموزش دهد بلکه مشاور کنکور کاربلد کسی است که به شما کمک کند شیوه درس خواندن خود را پیدا کنید و با آن شیوه بتوانید ساعت مطالعه خود را با بازدهی بالا بتواند بیشتر کنید. باید بتواند یک جدول برنامه ریزی درسی برای شما ترسیم کند ، در غیر این صورت که کسی بخواهد به شما روش های شخصی خودش را بگوید بر اساس اینکه او و یا دیگری با این روش ها توانسته رتبه به دست آورد و قبول شود کاملا اشتباه می باشد زیرا شما کاملا با دیگران تفاوت دارید و باید شیوه های درسی خود را پیدا کنید. حتی یک مشاور کنکور بعد از اینکه به شما آموزش داد که چطور برنامه ریزی تحصیلی کنید، باید تنها ناظر و یاری دهنده باشد و کنار مسیر شما بایستد و ببنید که شما می توانید با آموزش های او برای خودتانبرنامه ریزی تحصیلی داشته باشید. بله بر خلاف آنچه در ذهن خیلی هاست، مشاور کنکور کسی نیست که برای شما برنامه ریزی کند بلکه کسی است که برنامه ریزی را به شما آموزش می دهد. و این آموزش ماهی گیری به جای دادن ماهی به دست شماست.


اهمیت مشاوره کنکور

 مشاوره انتخاب رشته کنکور

مشاوره انتخاب رشته کنکورتجربی یا بصورت کلی مشاوره انتخاب رشته کنکور چه درانتخاب رشته دبیرستان و چه انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مهم ترین و بنیادی ترین گام های هر کس در دوران تحصیل است. در شرایط ممکن است یک دانش آموز که رتبه خیلی عالی هم کسب نکرده بتواند با یک انتخاب رشته درست و در رشته تحصیلی و دانشگاهی بهتر از آن چیزی که فکرش را میکرده و حتی تجارب اطرافیان نشان می داده قبول شود. در مقابل امکان دارد دانش اموز دیگری  با اینکه رتبه بهتری کسب کرده به خاطر عدم انتخاب درست و چینش رشته ها و دانشگاه ها به طریق درست و اصولی و البته از روی علاقه مندی ، نتوانسته قبولی مورد انتظار را کسب کند و یا حتی به جهت اشتباهش شانس قبولی را به رتبه پایین تر از خود داده. در بازه زمانی انتخاب رشته نقش مشاوره تحصیلی انتخاب رشته می تواند خیلی زیاد تعیین کننده باشد. بله تعیین کننده ی سرنوشت و آینده و مسیر شما. پس با بهره گیری از یک مشاوره انتخاب رشته کنکور قوی و مورد اعتماد حاصل زحمات خود و قبولی در کنکور سراسری را حفظ نمایید.

مشاوره کنکور تلفنی

امروز در دورترین شهرهای کشور خدمت مشاوره کنکور تلفنی رایگان  همچنین مشاوره انتخاب رشته از طریق تماس تلفنی امکان پذیر است.

در واقع از مزایای مشاوره کنکور تلفنی این است که شما نیازی نیست زحمت و هزینه ی حضور در مرکز مشاوره و حتی انتظار را متحمل شوید. کافیست تلفن را بردارید و تماس بگیرید. هزینه تماس با مراکز مشاوره کنکور تلفنی به صورت هزینه ای  بر روی تلفن ثابت قرار می گیرد محاسبه می شود. و این قابل مقایسه با قیمت مشاوره کنکور حضوری نیست. مشاوران مرکز مشاور کنکور معتبر در واقع متخصصانی هستند با آگاهی بروز شده و تجربه ی فراوان. آن ها بهتر از هر کسی می دانند مسیری که شما پیش رو دارید به چه شکل است. همچنین در صورت عدم رضایت می توانید مراتب نارضایتی خودتان را به گوش مرکز برسانید تا به مرور مشاوران خبره که داوطلبان از کار آن ها راضی اند از فیلتر کیفیت کاری رد شوند.


مشاوره کنکور تلگرام


امروز دیگر واژه مشاور کنکور تلگرام خیلی دور از ذهن و عجیب نیست. انواع خدماتی که در تلگرام و سایر شبکه های اجتمای ارائه می شود، ثابت کرده که از این طریق نیز می توان به خدمات بسیار ارزنده و مفید از جمله مشاوره کنکور خیلی خوب دسترسی پیدا کرد. و این نیز یکی دیگر از راه های دسترسی آسان به بهترین مشاوران کنکور است. زیرا که انسان های موفق و مشاوران برتر هیچ گاه از روش های جدید و به روز دوری نخواهند کرد. البته باید با تحقیق کافی مشاور موردنظرتان را انتخاب نمایید و به هر گروه و کانالی با یک بررسی سرسری اعتماد نکنید. حتما نام مشاوری که با کانل تلگرام او آشنا شده اید را سرچ کنید و از با تجربه و صادق بودن او مطمئن شوید. همچنین از قیمت مشاوره کنکور به صورت هایی نظیر حضوری و تلفنی و آنلاین باخبر شوید و آن را با قیمت مشاوره کنکور تلگرام که با آن آشنا شده اید مقایسه کنید. در کل مشاور کنکور تلگرام هم می تواند گزینه مناسبی برای مشاوره کنکور شما باشد.