تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

جدول برنامه ریزی ماهانه

در باب اهمیت داشتن برنامه ریی درسی به صورت روزانه و هفتگی و در یا در قالب جدول برنامه ریزی ماهانه درسی، بسیار گفته شده است. شما با داشتن یک جدول برنامه ریزی ماهانه که به قدر کافی گویا باشد و در برنامه ریزی ها نیز اصولی و منطقی تنظیم شده باشد، می توانید در هر روز با آرامش زیادی تنها به دروس همان روز فکر کنید و خیالتان راحت باشد که با عمل کردن به این جدول تا روز آزمون آزمایشی تان ، تمامی دورسی که مشخص کرده اید را می خوانید، تست می زنید، چکیده و یا خلاصه بر می دارید و ...


یک نکته درباره زمان جبرانی در جدول برنامه ریزی ماهانه


یکی از مهم ترین مواردی که باید در تنظیم جدول برنامه ریزی ماهانه در نظرش بگیرید، همین زمان جبرانی است. زمانی که در واقع برنامه ریزی شما را به یک برنامه ریزی درسی منعطف و همراه با آرامش بدل می سازد.

به دلایل مختلف اعم از تصمیم ناگهانی برخی معلم‌ها برای گرفتن امتحان، اتفاقات از پیش تعیین نشده در خانه و خانواده، بیماری، عقب ماندن از برنامه و مواردی از این قبیل، ضرورت وجود زمان جبرانی در هفته را حس می‌ کنیم.

 


جدول برنامه ریزی کنکور بر اساس آزمون های آزمایشی


یکی از بهترین نمونه های جدول برنامه ریزی ماهانه، جداولی است که آزمون های آزمایشی که درآن شرکت می کنید در اختیار شما قرار می دهند. اگر آزمون آزمایشی تان را درست و با تحقیق انتخاب کرده باشید، بودجه بندی این آزمون ها ، خوب، منطقی، جامع، با قابلیت دوره ی دروس و ... است.

به طوری که شما اگر در هر ماه هدفتان را در کنار دروس مدرسه ، رسیدن به این آزمون های آزمایشی قرار دهید و جدول برنامه ریزی ماهانه خود را بر اساس این بودجه بندی تنظیم و اجرا کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که تا روز کنکور ، تمامی مباحث پایه و پیش دانشگاهی را خوب خوانده اید، تست زنی کرده اید، خلاصه برداشته اید و بارها دوره کرده اید.

تحلیل این آزمون ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بعد از هر آزمون آزمایشی به تحلیل آن پرداخته و تک‌ تک سؤالات آزمون را بررسی نمایید.


کدام آزمون آزمایشی را انتخاب کنم؟


اگر به ویژگی‌ های یک آزمون آزمایشی استاندارد بخواهیم اشاره کنیم، اولین فاکتور جامعه آماری یا به عبارتی تعداد شرکت گنندگان در آزمون آزمایشی است. زیرا جامعه آماری هر چقدر بیشتر باشد، نتیجه‌ای که داوطلب در آزمون می‌ گیرد به واقعیت نزدیک‌ تر است و براساس آن می‌ تواند برنامه ریزی واقع‌ بینانه و منطقی‌ تری داشته باشد.

دومین فاکتور نیز نزدیکی سطح سوالات آزمون به سطح سوالات کنکور است. نه خیلی سخت تر و نه خیلی آسان تر. آزمونی مناسب است که هر سه سطح آسان، متوسط و دشوار را در طراحی سؤالات رعایت کند. درست مانند کنکور که در هر سه سطح سوالاتی دارد. نه تمام سوالات سخت هستند و نه آسان.

سومین فاکتور انتخاب آزمون آزمایشی استاندارد پوششی بودن آزمون و وجود مرورهای مناسب در برنامة آزمون آزمون‌ های آزمایشی است. گاهی مواقع داوطلبان بنابر دلایلی از برنامه آزمون عقب می افتند و این موضوع اجتناب ناپذیراست. اما اگر آزمون استاندارد باشد و برنامه مرور خوبی داشته باشد، با مرورهای به موقع و متعادل مطالب را دوباره پوشش داده و به داوطلب فرصت می‌دهد تا مطالبی را که در گذشته نتوانسته بخواند؛ جبران کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد