تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

کد سوابق دیپلم چیست و از کجا باید بگیریم؟ 3

آنچه حین ثبت نام کنکور 99 خیلی برای داوطلبان دارای اهمیت است داشتن کد سوابق دیپلم است. لازم است بدانید که معدل سال دیپلم و پیش دانشگاهی و یا به عبارتی کامل تر سوابق تحصیلی با درصد معلومی در کنکور سراسری موثر است. طبق اعلام سازمان سنجش داوطلبان کنکور 99 باید حین ثبت نام کد سوایق دیپلم خود را در سایت سازمان سنجش درج نمایند. اینکه چگونه کد سوابق دیپلم را داشته باشید و یا به طور کلی چگونگی دریافت سوابق تحصیلی هدفی است که دراین مقاله دنبال می شود. اگر می خواهید بدانید که چطور باید سوابق دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را دریافت کنید این مقاله را تا آخر بخوانید.


برای دریافت صحیح تر این اطلاعات و به جای انکه از داوطلبان بخواهد به صورت دستی معدلشان را در فرم ثبت نام وارد کنند ، یک سایت مشخص که اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان کنکور در آن موجود باشد با آدرس dipcode.medu.ir مهیا نموده اند. هر دانش آموز که داوطلب شرکت در کنکور 99 باشد با وارد کردن اطلاعات فردی و دانش آموزی خود می تواند کدی با نام کد سوابق تحصیلی یا کد سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی را دریافت نماید. لازم به ذکر است که کد سوابق دیپلم مختص افرادی است که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری مثل ریاضی ، تجربی ، انسانی از سال 1384 به بعد دریافت نموده اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم برای دانش آموزانی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد اخذ کرده اند .

با وجود توضیحات ذکر شده در صورتی که مدرک دیپلم تان را پیش از سال 84 گرفته اید،  دیپلم شما نظام قدیم است و یا مدرک فنی حرفه ای و کار دانش دارید شما مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir نمی باشید. همچنین در صورتی که به جای مدرک پیش دانشگاهی تان می خواهید از مدرک کاردانی تان استفاده نمایید یا مدرک پیش دانشگاهی را پیش از سال 91 گرفته اید شما هم مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی نمی باشید.

 

چطور کد سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی را دریافت کنیم؟

برای ورود به سایت dipcode.medu.ir باید این آدرس را در نوار جستجو وارد کنید. در این صورت مستقیما به صفحه اصلی سامانه ثبت و جمع آوری اطلاعات تحصیلی دانش اموزان داوطلب شرکت در کنکور 99 وارد می شوید. در این مرحله بر روی گزینه " برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید" کلیک کنید. مانند تصویر زیر:



سپس کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد دقیق خود را به دقت وارد کنید: درست مثل تصویر زیر .


پس از کلیک بر روی گزینه ورود در اطلاعات فردی و دانش آموزی شما به همراه نمرات امتحانات نهایی برای شما نشان داده می شود . اگر شما مقطعتان را دیپلم انتخاب کرده باشید نمرات امتحان نهایی دیپلم برای شما نشان داده می شود و طبیعتا کد سوابق دیپلم را دریافت می مایید.

برای دریافت کد سوابق پیش دانشگاهی باید یک بار دیگر وارد همین سایت شده و مقطع تحصیلی تان پیش دانشگاهی را انتخاب کنید. در این صورت است که نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی خود را مشاهده و تایید می نمایید و می توانید کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی  خود را دریافت نمایید.


مدارکی که برای دریافت سوابق تحصیلی در سایت دیپ کد نیاز دارید

دانش آموزان داوطلب کنکور 99 و یا اولیا گرامی آن ها در نظر داشته باشید که برای دریافت کد سوابق دیپلم و یا پیش دانشگاهی از سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی منوط به ارائه برخی اطلاعات فردی و همراه داشتن مدارک تحصیلی زیر می باشد. در نتیجه پیش از ورود به سامانه حتما مدارک زیر را آماده نموده و در دسترس بگذارید :

  • مدرک شناسایی متقاضی مانند کارت ملی یا شناسنامه
  • یکی از کارنامه های دریافتی از مقطع مورد نظر
  • کد منطقه شهرداری مدرسه ای که دانش آموز در آن مقطع تحصیل کرده است

 

برای دریافت کد سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی کد دانش آموزی لازم است. آن را چطور دریافت کنم؟

بله در بالا گفتیم که برای دریافت کد سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی یکی از اطلاعاتی که از شما می خواهند کد دانش آموزی تان است.

کد دانش آموزی درواقع مربوط به اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش پرورش است که در کارنامه دانش آموزان مشخص می شود. برای مشاهده این کد کافی است به قسمت بالایی یکی از کارنامه های دوران دبیرستان خود مراجعه نمایید. کد دانش اموزی شما در آن جا درج شده است.

 برای دریافت کد سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی کد منطقه لازم است. آن را چطور دریافت کنم؟

همانطور که پیش تر ذکر شد برای دریافت کد سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی یکی از اطلاعاتی که از شما می خواهند کد منطقه  تان است و  کد رشته محل چیست .

 کد منطقه مربوط به منطقه ای است که مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را از آن گرفته اید.به صورتی که کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه ای که دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده اید و کد منطقه پیش دانشگاهی یعنی کد منطقه ای که سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده اید. کد منطقه در سایت سازمان سنجش در دسترس است. به صورتی که با جستجوی شهری که در آن دیپلم و پیش دانشگاهی خود را گرفته اید به راحتی به کد منطقه خود دسترسی پیدا می کنید.