تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور را اصلا دست کم نگیرید. چرا؟ شاید تا چند سال پیش که کنکور و نحوه برگزاری آن و سوالات خیلی از پیچیدگی برخوردار نبود و می شد با آموختن چندین نکته تستی گاها بدون پشتوانه علمی خاص، تست های یک درس را زد و رتبه ای ایییییی نه چندان بد به دست آورد،  اهمیت درس خواندن به صورت علمی و صحیح و البته اهمیت مشاوره تحصیلی کنکور به این اندازه احساس نمی شد. واقعیت این جاست که همیشه به این شکل است که برخی از اساتید کنکوری و پشت کنکوری ها به دنبال روش های ساده برای قبولی در کنکور و زدن تست ها هستند، در مقابل نیز طراحان تست های کنکور با لبخندی ملیح و حرص در آور نشسته اند و می گویند عههه؟ کلک می زنی؟ حالا این تست رو با این روش بزن ببینم شیطووون. و شما را در انواع تله های تستی و کنکور گیر می اندازند و شما می مانید و صوت دلنشین استاد کلاس کنکورتان که ادعا می کرد با این روش 100 درصد تستای حرکت شناسی رو میزنی ، شک نکن!!!

قصد ما نا امید ساختن شما و ترساندنتان از کنکور نیست، خیر به هیچ وجه. بلکه می خواهیم بگوییم مثل هر راه دیگری، شما نیاز به همراه و راهنمای مناسبی در سال کنکور دارید، که در کنار روش های برنامه ریزی درسی صحیح، رسیدن به آرامش و در نتیجه صرفه جویی در وقت و انرژی ... به شما در یادگیری درست و اصولی دروس نیز کمک کند.

چرا که  به خاطر کمبود وقت و گاها کم بودن انرژی است که خیلی ها به سراغ روش های از سرباز کن و غیر علمی می روند و نتیجه نمی گیرند. در نتیجه شما با کمک مشاوره تحصیلی کنکور مناسب میتوانید به درستی برای درس خواندن خود در سال کنکور برنامه بریزید و برای به تسلط رسیدن در هر درس زمان مناسب بگذارید و نیازی به انواع روش های فضایی غیر علمی نداشته باشید. البته ما مخالفتی با روش های سریع تستی که پشتوانه علمی هم داشته باشند و تنها تحلیل شما از تست را تسریع کنند نداریم.

مشاوره تحصیلی کنکور و هدف گذاری صحیح

یکی از مهم ترین کمک هایی که مشاوره تحصیلی کنکور می تواند به شما بکند این است که به شما یاری کند تا هدفتان از تحصیل در دانشگاه را مشخص نمایید. منظور از مشخص کردن هدف این است که اکنون که می خواهید برای تحصیل در رشته مورد علاقه تان اقدام به برنامه ریزی کنید ، این نکته را در نظر داشته باشید که آیا رشته مورد نظرتان از بازار کار و آینده شغلی مناسبی برخوردار است؟ یا خیر.

توجه داشته باشید که پس از اتمام تحصیل ، شما باید با توجه به مدرک رشته مورد نظر برای یافتن شغل اقدام کنید. برای این کار پیش از هر چیزی علاوه بر علاقه ، استعداد های خود را نیز بسنجید تا بتوانید موفقیت خود را در رشته انتخابی تضمین نمایید.

چنانچه تمایل به ادامه تحصیل در یک رشته خاص را دارید حتما پیش از انتخاب آن و صرف وقت و هزینه برای مطالعه دروس ، از بازار کار آن رشته آشنا شوید. بهترین گزینه برای کسب آگاهی از این موضوع مراجعه به یک مشاور تحصیلی کنکور آگاه از آینده شغلی رشته های دانشگاهی، است تا تمامی اطلاعات درست در رابطه با این رشته را به شما ارائه دهد

.

 

چند نکته مهم درباره نحوه درس خواندن در سال کنکور

آخرین نکته ای که از ما به عنوان مشاوره تحصیلی کنکور می توانید داشته باشید این است که :

·        برای قبولی در کنکور حتی از حاشیه ها و پاورقی های کتاب هم نباید غافل شوید

·        برای مطالعه شروع درس خواندن، از دروس مورد علاقه خود شروع کنید تا با انرژی و انگیزه بیشتر طبق برنامه ریزی خود پیش بروید و همیشه سعی کنید یک درس اختصاصی و عمومی را به صورت یکی در میان بخوانید.

·        زمان پیشنهادی برای مطالعه‌ی هر درس اختصاصی 2 الی 2 ساعت و نیم و برای درس عمومی 1 الی 1 ساعت و نیم است. توصیه می کنیم درس‌های سخت و مشابه را در یک روز مطالعه نکنید. سعی کنید بعد از هر درس سنگین یک درس آسان را انتخاب کرده و مطالعه کنید تا مطالب را خوب بخاطر بسپارید.

·        برای هر یک ساعت مطالعه 10 الی 15 دقیقه به خودتان استراحت دهید و برای تسلط بر هر مبحث درس اختصاصی بلافاصله بعد از مطالعه‌ آن و برای هر درس عمومی 24 ساعت بعد از مطالعه ، تست بزنید.

·        از یادداشت‌ برداری و نکته‌ برداری هر مطلب و مرور آخر شب نیز غافل نشوید.

·        همیشه 1 روز یا نصفه روز مثلا روزهای جمعه یا تعطیل مشخصتان را برای جبران عقب ماندگی و مرور درس ها در نظر بگیرید. اگر این کار را انجام دهید هم در طول هفته استرس بسیار کمتری دارید و هم به خوبی درس های عقب افتاده را جبران می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد