تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

با دانشگاه سما ساری آشنا شوید

دانشگاه سما ساری

دانشگاه سما از سال 1370 کار خود را تحت نظر دانشگاه آزاد آغاز کرد و دانشجویان بسیاری در این دانشگاه در شهره های مختلف ایران در حال تحصیل هستند. این دانشگاه ضوابط و شرایط خاصی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که می توانند بدون کنکور و یا با کنکور در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند یکی از شعبه های دانشگاه سما دانشگاه سما ساری است که در ادامه قصد داریم شرایط ثبت نام در این دانشگاه را برای شما بیان کنیم.

دانشگاه آزاد در سال ۹۹ در مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دو نوبت نیمسال اول تحصیلی یعنی ورودی مهر و نیمسال دوم تحصیلی یعنی ورودی ترم بهمن ماه بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان معدل مقطع قبلی  و بدون برگزاری آزمون ورودی دانشجو جذب می کند.

همزمان با شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 دفترچه ثبت نام به صورت مجزا برای هر مقطع به صورت اینترنتی در سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود و علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد سما ساری می توانند لیست رشته های ارائه شده را در این دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد جستجو نمایند .

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما ساری سال 99-400

ثبت نام بدون کنکور برای دانشجویانی است که از کنکور سراسری نتیجه دلخواه را به دست نیاورده اند این افراد می توانند در برخی رشته ها دردانشگاه سما ساری ادامه تحصیل بدهند. کلاس های درس دانشجویان بدون کنکور و با کنکور به صورت مجزا بوده و پس از ثبت نام در این دانشگاه دانشجو حق انتقال یا مهمان گرفتن به شهر دیگری را ندارد. قبل از ثبت نام در این دانشگاه لازم است یک سری قوانینی که برای این دانشگاه وجود دارد بدانید و با آگاهی بیشتری در این دانشگاه ثبت نام کند از جمله آن قوانین که مختص کل دانشگاه های سما است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شرایط عمومی :

1.     دین : اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون 

2.     تبعیت از قوانی نظام جمهوری اسلامی ایران

3.     عدم سو پیشینه به فساد اخلاقی

4.     عدم اعتیاد به مواد مخدر

5.     داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

6.     پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه 

7.     ممنوعیت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در پذیرش بدون کنکور

8.     پرداخت شهریه دانشگاه آزاد  بر اساس مصوب سالانه

شرایط اختصاصی :

1.     ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، مدرک دیپلم سه ساله نظام قدیم + مدرک پیش دانشگاهی ، دیپلم سه ساله نظام جدید ، مدرک کاردانی  فوق دیپلم  به جای مدرک پیش دانشگاهی  مربوط به مقطع کارشناسی پیوسته 

2.     ارائه مدرک کاردانی  فوق دیپلم  پیوسته یا ناپیوسته با معدل بالا 12  مربوط به مقطع کارشناسی ناپیوسته

3.     گذراندن 20 واحد جبرانی برای داوطلبان با مدرک کاردانی پیوسته  مربوط به مقطع کارشناسی ناپیوسته

4.     کسب معدل بالای 12 جهت اخذ مدرک کارشناسی  مربوط به مقطع کارشناسی ناپیوسته

5.     ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید رشته های نظری ، فنی و حرفه ای و کار و دانش  مربوط به مقطع کاردانی پیوسته  

6.     الزام گذراندن حداکثر 12 واحد جبرانی برای دیپلمه های نظری که رشته ای غیر متجانس با مدرک تحصیلی  مربوط به مقطع کاردانی پیوسته

7.     انتخاب رشته دیپلمه های کار و دانش ، فنی و حرفه ای و هنرستان در رشته های متناسب با مدرک تحصیلی  مربوط به مقطع کاردانی پیوسته

8.     داشتن مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی  مربوط به مقطع کاردانی ناپیوسته

9.     فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی مجاز به ثبت نام در مقاطع بالاتر هستند  مربوط به مقطع کاردانی ناپیوسته

زمان ثبت نام  در  دانشگاه سما ساری و شهریه آن

دانشگاه سما ساری یکی از بهترین شعبه های دانشگاه سما است که برای ساکنین شهر ساری و افرادی که در نزدیکی این شهر هستند گزینه بسیار مناسبی است. برای ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه می توانید در دو ترم مهر و بهمن ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهید. برای ثبت نام لازم است به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نموده و با آپلود مدارک ثبت نام خود را در رشته مورد نظرتان انجام دهید. چنانچه رشته مورد علاقه شما در لیست نبود می توانید با ما تماس بگیرید.

شهریه دانشگاه آزاد سما هم مانند سایر دانشگاه ها به دو قسمت شهریه ثابت و متغیر تقسیم می شود. نمی توان مبلغ دقیقی بیان کرد زیرا به سال ورود و رشته تحصیلی شما بستگی دارد. پرداخت شهریه از طریق سایت انجام گردیده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

مشاوره و کمک از ما

داوطلبانی که موفق به یافتن رشته مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد سما ساری نشدند می توانند در سایر دانشگاه های آزاد و یا سایر دانشگاه هایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در شهر سما ساری دارند ، رشته مورد علاقه خود را بیابند.

شما می توانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور  ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی  ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی  خوب است بداند شهریه رشته های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه های شهریه پرداز یکسان می باشد و می توانید برای محاسبه و تخمین میزان شهریه ، مقاله شهریه دانشگاه آزاد  را می توانید مطالعه کنید . نکته دیگر اینکه نوع پذیرش داوطلبان " بدون کنکور " در مدرک فارغ التحصیلی درج نمی شود.  قبل از این که بخواهید به صورت بدون آزمون ثبت نام کنید از امکانات رفاهی خود  مطمئن باشید زیرا همان طور که گفتیم امکان انتقالی وجود ندارد. اطلاعات ثبت نام خود را در گوشه ای نگهداری کنید تا بتوانید از پذیرش خود در این دانشگاه سما ساری اطمینان حاصل کنید.

 

 

معرفی دانشگاه سما لاهیجان

دانشگاه سما لاهیجان


دانشگاه آزاد، یکی از دانشگاه هایی است که در سال های اخیر بسیاری از رشته های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد. از این طریق امکان تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای تمام داوطلبان واجد شرایط فراهم شده و دغدغه پذیرفته شدن در آزمون سراسری پس از اعلام نتایج کنکور نیز کمرنگ تر می گردد.

دانشگاه سما لاهیجان یکی از شاخه های دانشگاه سما است که برای افرادی که در این شهر و اطراف این شهر زندگی می کنند گزینه بسیار مناسبی است که موجب می شود بتوانند به آسانی در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما در سال 99 در دو ترم بهمن و مهر  امکان پذیر است و در یک سری رشته ها افراد می توانند ثبت نام بدون کنکور به عمل آورند.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما لاهیجان سال 99


ورود به هر دانشگاهی تابع ضوابط خاصی است که دانشگاه سما نیز از این مورد مستثنی نیست.  برای ورود بدون کنکور به این دانشگاه ابتدا شرایط را به طور کامل مطالعه نموده و سپس نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایید.  فراموش نکنید در صورتی که بدون کنکور وارد این دانشگاه شوید از مهمان و انتقالی گرفتن محروم هستید پس با توجه به شرایط رفاهی و دوری و نزدیکی می توانید این دانشگاه را انتخاب کنید همچنین شرایط دیگری برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سما لاهیجان وجود دارد که حتما سعی کنید آن ها را مطالعه کنید از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ü      فراغت از تحصیل تا روز 30 شهریور ماه ، جهت ثبت نام در نیمسال تحصیلی مهر ماه

ü      تطابق رشته انتخابی دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم با مدرک تحصیلی آن ها ، جهت تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته

ü      داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته

ü      دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته

ü      انتخاب حداکثر یک کد رشته در 20 کد محل به هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته

ü      انتخاب حداکثر 20  کد رشته محل هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته

ü      عدم وجود مشکل نظام وظیفه عمومی برای آقایان

گفتنی است علاوه بر موارد مذکور ، داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بودند اما با انصراف از ادامه تحصیل ، موفق به اخذ یک مدرک کاردانی شده اند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بپردازند. اما باید توجه کنند که ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته با داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت و مقطع کارشناسی ناپیوسته در صورت نداشتن مشکل سربازی امکان پذیر است.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما لاهیجان


برای ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه ابتدا ضوابط را مطالعه کرده و سپس یک سری مدرک در دسترس داشته باشید تا بتوانید ثبت نام خود را به طور کامل انجام دهید. برای ثبت نام لازه به مراجعه حضوری نیست و با خرید یک کد اعتباری که برای رشته های مختلف متفاوت است، می توانید ثبت نام خود را انجام دهید. مدارک مورد نیاز و شرایط مورد نیاز عبارت اند از:

ü      یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6

ü      مدارک تحصیلی مرتبط

ü      شناسنامه و کارت ملی

این مدارک یک سری ویژگی ها باید داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عکس تمام رخ باشد.

لازه است پس زمینه عکس سفید باشد.

فرمت عکس JPG بوده و حجم آن کم تر از 700 کیلوبایت باشد.

عکس و سایر مدارک فاقد هر گونه پارگی و خط خوردگی و خدشه مانند جای منگنه باشد.


شهریه دانشگاه آزاد واحد سما لاهیجان 99-400


شهریه آزاد را می توان متشکل از دو قسمت ثابت و متغیر دانست ، به این صورت که شهریه ثابت دانشجویان معمولا تا پایان دوره تحصیل آن ها بدون تغییر مانده و تنها با شروع سال تحصیلی و برای دانشجویان جدیدالورود بر میزان آن افزوده می شود. اما شهریه متغیر ، همان گونه که از نامش پیداست ، پیوسته در حال تغییر می باشد و مبلغ ثابتی را نمی توان برای آن تعیین کرد. به طور کلی می توان گفت شهریه متغیر بسته به سه عامل زیر می تواند در طول دوره تحصیلی دانشجو ، کم و زیاد شود.

نوع رشته تحصیلی که در آن مشغول به تحصیل می شوید.

تعداد واحد هایی که در هر ترم اخذ کرده اید.

نوع واحد هایی که اخذ کرده اید که عملی هستند یا نظری نیز در شهریه شما موثر است.

شهریه متغیر در گذر زمان نیز با افزایش مبلغ همراه است. به طور کلی می توان گفت شهریه پرداختی دانشگاه آزاد در هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بیشتر از شهریه سال گذشته اش می باشد.

شما می توانید در این دانشگاه به صورت بدون کنکور ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهید در صورتی که رشته مورد نظر شما ارائه نشده است می توانید با ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید.

 

 

 

معرفی دانشگاه سما بابل

دانشگاه سما

در جواب عزیزانی که این سوال برایشان پیش آمده که دانشگاه سما چیست ؟ باید بگوییم که دانشگاه سما یکی از زیر مجموعه های دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال 1370 تاسیس شد. هم اکنون حدود 85 درصد از دانشجویان کشور در این موسسات به تحصیل مشغول هستند و به دو شیوه با کنکور و بدون کنکور دانشجو می پذیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با دانشگاه سما بابل آشنا کرده و نحوه ورود به این دانشگاه به صورت با کنکور و بدون کنکور را برای شما شرح دهیم.


دانشگاه سما بابل


دانشگاه آزاد در سال های اخیر توانسته است بوسیله پذیرش بدون کنکور در اکثر رشته محل هایش ، علاقه مندان زیادی را به ثبت نام دانشگاه آزاد ترغیب نماید . دانشگاه آزاد واحد سما بابل در مهر و بهمن در رشته هایی که در ادامه این مقاله نام برده شده است در مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون آزمون پذیرش دانشجو دارد .این دانشگاه برای افرادی که نزدیک بابل و یا در بابل هستند موقعیت خوبی است و دانشجویان می توانند به سایت دانشگاه مراجعه و در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند. لازم به ذکر است ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سما بابل برای رشته های غیر پزشکی می باشد و رشته های پزشکی باید با کنکور وارد این دانشگاه شوند.

رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه و بهداشت نه در دانشگاه آزاد سما بابل و نه در هیچ کدام از واحد های دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور ندارند و علاقه مندان به پذیرش در این رشته های می بایست در ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد  شرکت کرده و درصورت کسب تراز قبولی دانشگاه آزاد و موفقیت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد  مجاز به تحصیل شوند.


ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما بابل


ورود به این دانشگاه به دو شکل با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر است. در ثبت نام با کنکور بر اساس کنکور دانشگاه آزاد وارد این دانشگاه می شوید. اما ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سما دارای شرایط خاصی است که لازم  است قبل از ثبت نام بدانید. در صورت ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه امکان مهمان و انتقالی برای شما وجود ندارد. مدرک شما با افرادی که با کنکور وارد این دانشگاه شده اند هیچ فرقی ندارد گرچه کلاس های شما مجزا از هم تشکیل می شود. بنابراین از این نظر اصلا نگران نباشید.

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سما بابل تنها در نحوه ورود به دانشگاه با داوطلبانی که بصورت با آزمون وارد این دانشگاه می شوند، تفاوت دارند . همچنین به داوطلبانی که بصورت بدون کنکور در دانشگاه سما بابل پذیرش می شوند توصیه می کنیم تا برای پذیرش در واحد سما بابل دقت لازم را در و واحد دانشگاهی خود داشته باشید .

معدل برای افرادی که می خواهند بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند بی تاثیر بوده و شما می توانید در رشته دلخواه خود ثبت نام کنید. برای ثبت نام بدون کنکور ما کار را برای شما راحت کرده ایم به این صورت که با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد می توانید در رشته مورد نظر خود ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل مشغول شوید. اگر نتیجه دلخواه را از کنکور نگرفته اید می توانید ازطریق ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه عضو شوید. در صورتی که رشته مورد علاقه خود را در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد سما بابل پیدا نکردید می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.


شهریه دانشگاه سما بابل و پرداخت شهریه


شهریه این دانشگاه شامل دو قسمت شهریه ثابت و متغیر است که در اول هر سال تعیین می شود. شهریه ثابت برای هر ورودی ثابت است در حالی که شهریه متغیر متناسب با تعداد واحد های درسی شما کم و زیاد می شود. پرداخت شهریه از طریق سایت دانشگاه آزاد صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. شما می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و کاردانی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بابل

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد علاوه بر دارا بودن تمام کد رشته محل های ارائه شده در دوره های کاردانی و کارشناسی ، حاوی جزئیات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد می باشد. یکی از پیش نیازهای این فرآیند ، داشتن شرایط لازم برای نام نویسی در دانشگاه آزاد است که در زیر قابل مشاهده می باشد.

ü      دارندگان مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم قصد ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته را دارند ، باید توجه داشته باشند که مدرک تحصیلی آن ها با رشته انتخابی در دانشگاه، مطابقت داشته باشد.

ü      دارا بودن مدرک کاردانی جهت ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، الزامی است.

ü      ثبت نام دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ، در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته امکان پذیر است.

ü      حداکثر تعداد انتخاب های مجازی که هر داوطلب می تواند جهت ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته داشته باشد ، یک کد رشته در 20 کد محل است.

ü      تعداد انتخاب های مجاز هر داوطلب جهت ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته، 20 کد رشته محل می باشد.

علاوه بر موارد فوق نکات دیگری هم وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ادامه تحصیل در کارشناسی برای رشته ای که آن را رها کرده اید می باشد که می توانید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید. همچنین به شما توصیه می کنم قبل از ثبت نام به سایت مراجعه کرده و تمام شرایط را مطالعه کنید. علاوه بر آن مدارک مورد نیاز را از قبل آماده کرده و اسکن آن را متناسب با خواسته های ثبت نام انجام دهید. در نهایت شما با خرید کد اعتباری و بارگذاری عکس ها می توانید ثبت نام خود را انجام دهید. دانشگاه های سما دانشگاه آزاد ، تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ دارای شعب یا شعباتی میباشند که از آن جمله میتوان به دانشگاه سما اندیشه ، دانشگاه سما تهرانسر تهران ، دانشگاه سما اسلامشهر تهران ، دانشگاه سما کرج اشاره کرد که ما سعی میکنیم برای هر کدام از واحد های مهم توضیحات و مقاله ای جداگانه برای شما عزیزان آماده کنیم .


همه چیز درباره دانشگاه آزاد کیش

دانشگاه آزاد کیش یکی از واحد های دانشگاهی از شعب دانشگاه آزاد اسلامی جزیره زیبای کیش است. این دانشگاه سال 1389 تاسیس شده است. در حال حاضر  دانشگاه آزاد کیش، دارای 290 دانشجو و 10 استاد می باشد.

بر اساس تحلیل های آماری انجام شده توسط خود این واحد دانشگاهی، این مرکز تا امروز 881 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر کرده است. از این تعداد 45 مقاله ژورنالی و 836 مقاله کنفرانسی می باشد. همچنین تاکنون 2 مقاله معتبر بین المللی نیز از دانشگاه آزاد کیش به چاپ رسیده است.

نکته قابل ذکر این است که در سال 1398 پژوهشگران دانشگاه آزاد کیش بیشترین مقالات خود را با کلیدواژه های «کیفیت زندگی» و «اضطراب» منتشر کرده اند.


پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد کیش

از سال 1391 دانشگاه ازاد کیش در بسیاری از رشته ها امکان پذیرش بدون کنکور را قرار داده است. می توان گفت حالا بیش از 95 درصد رشته های ارائه شده توسط دانشگاه آزاد کیش پذیرش بدون کنکور دارد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دانشگاه آزاد بین المللی کیش بصورت مستقیم توسط معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

این دانشگاه در مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در دو ترم مهر و بهمن مانند دیگر دانشگاه های آزاد بدون کنکور پذیرش دارد.

تفاوت دانشگاه آزاد کیش بدون کنکور و با کنکور

تفاوت ثبت نام بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد تنها در نوع ورود به دانشگاه است. یعنی در شهریه و ساعت کلاس ها تفاوتی وجود ندارد.. همچنین برای دانشجویان بدون کنکور استفاده از نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ممکن نمی باشد.

کدام رشته ها در دانشگاه آزاد کیش  پذیرش بدون کنکور ندارند؟

نه تنها در دانشگاه آزاد کیش بلکه در تمامی واحد های دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور در هیچ کدام از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی ، مامایی ، علوم تغذیه ، هوشبری ، فیزیوتراپی ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ، دامپزشکی ، بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای و رادیولوژی وجود ندارد.

 

لیست رشته های دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد کیش

لیست رشته های دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد کیش بر اساس اعلام سایت رسمی این واحد دانشگاهی به شرح زیر است:

·        مهندسی کامپیوتر نرم افزار (کاردانی پیوسته)

·        حسابداری (کاردانی پیوسته)

·        حسابداری (کاردانی نا پیوسته)

لیست رشته های دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد کیش

لیست رشته های دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد کیش بر اساس اعلام سایت رسمی این واحد دانشگاهی به شرح زیر است:

·        مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

·        حسابداری

·        مهندسی اجرایی عمران

·        مهندسی برق

·        معماری

 

لیست رشته های دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد کیش

لیست رشته های دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد کیش بر اساس اعلام سایت رسمی این واحد دانشگاهی به شرح زیر است:

·        مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر

·        حسابداری

·        علوم ورزشی

·        حقوق

نحوه اجرای دوره ها و شرایط تحصیل در دانشگاه آزاد کیش

·        برای دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته طول دوره ها 2 سال است و برای دوره کارشناسی پیوسته چهارسال است.

·        تمام  دروس به زبان فارسی توسط اساتید مجرب تدریس خواهد شد.

·        برای دانشجویان آقا معافیت تحصیلی اخذ می شود.

·        به دانشجویان در پایان دوره مدرک فارغ التحصیلی از واحد بین الملل کیش اعطا می گردد.



 

معرفی رشته دامپزشکی و بررسی ظرفیت پذیرش کاردانی دامپزشکی

یکی از زیرمجموعه های گروه آزمایشی تجربی رشته دامپزشکی است که نه به اندازه ی دیگر رشته های پزشکی اما به هر حال علاقه مندان خودش را دارد. پذیرش در کاردانی دامپزشکی در دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه (نوبت دوم) صورت می گیرد . همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای مقطع کاردانی دامپزشکی پذیرش دانشجو دارد.

در این مقاله شما علاوه بر آشنایی با رشته دامپزشکی ،نسبت به ظرفیت کاردانی دامپزشکی  در دانشگاه ها و دوره های مختلف اعم از روزانه و شبانه و همچنین دانشگاه های پذیرنده این رشته آگاهی پیدا خواهید کرد. چنانچه عشق شما به پزشکی و همچنین علاقه قابل ستایشتان نسبت به حیوانات به قدری است که قصدتان تحصیل در مقطع کاردانی رشته دامپزشکی است، این مقاله می تواند برایتان مفید واقع شود. پس همراهمان شوید.



معرفی رشته دامپزشکی

دامپزشکی همانطور که از نامش نیز پیداست، دانش تشخیص و درمان بیماری های حیوانات از جمله بیماری های مشترک‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ یا بیماری های خاص‌ دام‌ ، پیشگیری از انواع بیماری ها، جراحی برای انواع آسیب های محیطی و حاصل از بیماری ها و همچنین‌ دانش تغذیه‌ صحیح و اصولی حیوانات‌ است .

شاید کمی غم انگیز باشد که نشریه‌ سازمان‌ بهداشت‌ جهانی هدف‌ نهایی دامپزشکی را درمان‌ حیوانات‌ نکرده،‌ بلکه‌ دقیقاً تأمین‌ مواد غذایی و بهداشت‌ انسان‌ ذکر کرده است . " به این دلیل که‌ با واکسیناسیون‌ دام‌ ها می توان‌ از مرگ‌ و میر آنها جلوگیری کرد و بر میزان‌ فرآورده‌ های دامی افزود و در نتیجه‌ مواد پروتئینی لازم‌ را برای جیره‌ غذایی انسانی تأمین‌ نمود . درست است که وجود حیوانات سالم در یک محیط زیست انسانی می تواند سلامتی و تغذیه ی مناسب انسان را نیز نتیجه دهد. اما اینکه مراقب سلامت حیوانات باشیم تنها به این دلیل که به ما سود برسانند کمی خودخواهانه نیست؟ اگر شما سودای دامپزشک شدن دارید، و میخواهید یکی از تخصص های دامپزشکی  مثل رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی را دنبال کنید،  عشق به حیوانات و علاقه به سلامتی آن هاست که می تواند شما را به یک دامپزشک ویژه تبدیل کند. فراموش نکنید که تفاوتی ندارد که دانشجو و یا فارغ التحصیل کاردانی دامپزشکی و یا هر رشته ی دیگر. شما باید عاشق و مستعد و کوشا باشید تا هم به دایره ی مرتبط به آن رشته خدمت کرده باشید و هم آینده شغلی عالی برای خودتان رقم بزنید.

 

کدام دانشگاه ها چه ظرفیتی در کاردانی دامپزشکی پذیرش دارند؟

 

بر اساس پذیرشی که برای رشته دامپزشکی در سال تحصیلی 96- 95 صورت گرفته دانشگاه های زیر با ظرفیت های ذکر شده در دوره های روزانه و شبانه در مقطع کاردانی دامپزشکی پذیرش داشته اند:

دانشگاه اردکان  -   یزد – روزانه -  کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 35 نفر

دانشگاه اردکان  -   یزد – نوبت دوم -  کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 10 نفر

دانشگاه ایلام  -   ایلام – روزانه -  کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 25 نفر

دانشگاه ایلام  -   ایلام – نوبت دوم -  کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 15 نفر

دانشگاه بوعلی سینا – همدان – روزانه - کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 50 نفر

دانشگاه تخصصی فنّاوریهای نوین آمل – مازندران –روزانه - کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 30 نفر

دانشگاه تخصصی فنّاوریهای نوین آمل – مازندران –نوبت دوم - کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 10 نفر

دانشگاه سمنان (محل تحصیل آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد) – سمنان - روزانه - کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 40 نفر

دانشگاه سمنان (محل تحصیل آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد) – سمنان – نوبت دوم - کاردانی دامپزشکی- زن / مرد - ظرفیت : 40 نفر