تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

معرفی رشته امنیت بین الملل

رشته امنیت بین الملل، رشته ای از زیر گروه علوم تجربی است که در دانشگاه های دولتی روزانه، دانشجوی مرد می پذیرد.

رشته امنیت اطلاعات، یکی از رشته های ارائه شده توسط دانشکده اطلاعات است، که وابسته به وزارت اطلاعات می باشد.

دانشجویانی که علاقمند به رشته حفاظت اطلاعات می باشند، باید برای کنکور اقدام کرده و بعد از پذیرفته شدن در آزمون، در

 مقطع کاردانی این رشته ادامه تحصیل می دهند، و پس از پایان این دوره، در صورت احراز صلاحیت علمی و گزینش، به استخدام وزارت اطلاعات در خواهند آمد.

امنیت بین الملل چیست؟ امنیت بین الملل، به عنوان امنیت جهانی شناخته شده است، زیرا  برای حفظ امنیت بین دولت و سازمان ملل متحد

 و سایر کشورهای دیگر، اقدامات نظامی و توافقنامه های دیپلماتیک مانند معاهدات و کنوانسیون ها، امنیت بین المللی و امنیت ملی، ایجاد می کند.

 

ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

پذیرفته شدن در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، فقط با کنکور امکان پذیر است و داوطلب بعد از کسب امتیاز قبولی، باید در مصاحبه حضوری نیز پذیرفته شود.

سوالات مصاحبه حضوری در زمینه: پایبند بودن به دین اسلام، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی، داشتن سلامتی جسمانی و روانی کامل و... می باشند.

 چون رشته امنیت بین المللی وابسته به وزارت اطلاعات است، از این رو ورود به این رشته سخت خواهد بود و دانشجوی علاقمند باید واجد شرایط و دارای صلاحیت ورود به این رشته را داشته باشد.

بنابراین افرادی که قصد تحصیل در رشته امنیت اطلاعات تجربی را دارند، تنها مجاز به  انتخاب دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی هستند که تحت عنوان دانشگاه امام باقر(ع) نیز شناخته شده است.

 

ظرفیت رشته بین الملل در انتخاب رشته تجربی

چنانچه داوطلبان قصد داشته باشند، از مجموع ظرفیت انتخاب رشته دانشگاه سراسری در سال های پیشین، در رشته امنیت بین الملل

 مطلع شوند، می توانند به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه کنند و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

همچنین، برای اطلاع از رتبه قبولی رشته امنیت بین المللی در سال های قبل، می توانند از نرم افزار رایگان انتخاب رشته مجازی هیوا استفاده کنند.

داوطلبان همچنین قادر خواهند بود تا با استفاده از نرم افزار رایگان هیوا، برای سنجش شانس قبولی خود قبل از اعلام نتایج، و در فاصله برگزاری آزمون و اعلام نتایج اصلی کنکور دانشگاه سراسری، اقدام کنند.

برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه های پذیرنده رشته امنیت بین المللی، پیشنهاد ما به متقاضیان این است که یا به سایت آنلاین سازمان سنجش مراجعه کنند یا در کانال های اطلاع رسانی کنکور سراسری عضو شوند.

 

بازار کار رشته بین الملل عمومی

رشته امنیت بین الملل، گرایش های زیادی دارد که رشته بین الملل حقوق اسلامی، نمونه از گرایش های این رشته می باشد.

دانشجویان که در رشته حقوق بین الملل تحصیل می کنند، به مطالعه مباحثی مانند: حقوق بین المللی خصوصی، حقوق بین المللی اسلامی، مسئولیت مدنی، متون حقوقی به زبان خارجه و... می پردازند

از دانشجویان پس از اتمام این رشته، انتظار می رود تا بر همه درس های ذکر شده مسلط باشند، زیرا گرایش حقوق بین الملل و درس های

 مربوط به آن، چند سالی است که بسیار پراهمیت شده اند. بنابراین وجود چنین افرادی در این حوضه و در کشور ضروری است.

بر همین اساس، فارغ التحصیلان رشته امنیت بین الملل، می توانند در حرفه هایی مانند: وکالت، مشاور حقوق بانک و در شهرداری، شرکت ها و وزارتخانه ها فعالیت کنند، که در این صورت، از حقوق رشته امنیت بین الملل، نیز بهره مند خواهند شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد