تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

معرفی پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی 3

گروه آزمایشی علوم انسانی، جزو رشته های نظری محسوب می شود که بیشتر مناسب افرادی است که حفظیات قوی تری دارند و از این لحاظ رشته انسانی دبیرستان طرفداران خاص خود را دارد. اما آینده دانش آموختگان این رشته تحصیلی چه می شود؟ پر درآمدترین رشته های انسانی در ایران کدامند؟ و یا شغل های رشته انسانی کدامند؟  در ادامه می خواهیم کمی در رابطه با بازار کار رشته و لیست شغل های رشته انسانی بیشتر توضیح دهیم.


پر طرفدارترین رشته های انسانی کدامند؟

شاخه های رشته علوم انسانی بسیار متنوع هستند؛ از حقوق گرفته تا رشته های مدیریت و روانشناسی و ... . اما آیا تمامی رشته های علوم انسانی به یک اندازه طرفدار دارند؟ طبیعتا اینطور نیست. در هر گروه آزمایشی تعدادی از رشته ها هستند که پرچمدار آن گروه بوده و علاقه مندان بیشتری دارند. تقریبا هم می توان گفت اکثر رشته های پرطرفدار، پردرآمد نیز می باشند.

بعنوان یک مشاور کنکور انسانی می توان گفت رشته های زیر جزو محبوب ترین و بهترین رشته های علوم انسانی هستند که نسبتا بازار کار مناسبی هم دارند.

1.      رشته حقوق

2.      رشته روانشناسی

3.      رشته های مدیریت

4.      رشته حسابداری


بازار کار رشته های علوم انسانی

یکی از بهترین رشته های علوم انسانی حقوق است که محبوبیت آن مانند رشته پزشکی برای در گروه علوم تجربی می باشد. رشته حقوق جزو پردرآمدترین رشته های علوم انسانی محسوب می شود که امکان ادامه تحصیل در آن تا مقاطع بالاتر وجود دارد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند یک دفتر وکالت شخصی برای خود داشته باشند و یا در دستگاه های قضایی مربوطه مشغول به کار شوند.

یکی دیگر از رشته های پرطرفدار علوم انسانی، رشته روانشناسی می باشد. علاقه مندان به این رشته باید از صبر و شکیبایی فراوانی برخوردار باشند، قدرت تحمل و تصمیم گیری در سختی ها را داشته باشند، بتوانند یک مسئله و پیشامد را به خوبی تحلیل کنند و از عهده برطرف کردن آن بربیایند و ... . در صورتی که فرد این ویژگی ها را داشته باشد، می تواند با فراگیری فنون آکادمیک آن به سطح مطلوبی در روانشناسی برسد و با تلاش در زمینه رشد و تقویت توانایی های خود، به یک روانشناس حرفه ای تبدیل گردد. روانشناسان نیز می توانند برای خود یک کلینیک مستقل داشته باشند و یا در برخی از مراکز که به روانشناس نیاز دارند، مشغول به فعالیت شوند.

رشته های مدیریت و حسابداری را می توان در یک رده دانست که بازار کار فوق العاده ای دارند. اگر شما هم آگهی های استخدام را نگاه کنید متوجه می شوید که تقریبا تمامی شرکت ها به یک حسابدار و نیز دارندگان مدرک تحصیلی رشته های مدیریتی نیاز دارند.

به طور کلی باید گفت که عنوان رشته تحصیلی در دانشگاه و اخذ مدرک آن، به تنهایی موجب درآمدزایی و اشتغال افراد نمی شود بلکه توانایی افراد است که می تواند آینده آن ها را بسازد. در واقع می خواهیم بگوییم که علاوه بر علاقه، رشته ای را انتخاب کنید که مهارت کافی و یا توانایی فراگیری آن را داشته باشید. داشتن علاقه به یک رشته لازم است اما کافی نیست!


رشته های علوم انسانی بدون کنکور هم ارائه می شوند؟

شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی به صورت بدون آزمون هستند. یعنی از رشته های انسانی بدون کنکور می توان حتی به رشته حقوق، روانشناسی، حسابداری و انواع رشته های مدیریت اشاره کرد. اما لازم به ذکر است که معمولا این رشته ها در دانشگاه های دولتی به صورت بدون آزمون پذیرش نمی کنند و تنها در برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور به صورت بدون آزمون می باشند.

وقتی می گوییم این رشته ها در دانشگاه های دولتی ارائه نمی شوند یعنی این رشته های پرطرفدار و به این معنا نیست که هیچ رشته ای از گروه آزمایشی علوم انسانی به صورت بدون آزمون در دانشگاه های دولتی ارائه نمی شوند. علاقه مندان برای اطلاع از این نوع رشته های علوم انسانی می توانند به pdf دفترچه انتخاب رشته و ثبت نام بدون آزمون سراسری مراجعه نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد