تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

معرفی دانشگاه سما واحد کرج 3

مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد کرج

مرکز آموزشی و فرهنگی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، در سال 1371 تنها با یک مدرسه و با یک کلاس در پایه اول ابتدایی شروع بکار کرد و پس از گذشت حدود 27 سال تلاش مستمر مدیران، دست اندرکاران و کارمندان دلسوز و پرتلاش این مجموعه، این مرکز هم اکنون دارای 7 مدرسه در پایه‌های مختلف تحصیلی، دو آموزشگاه زبان‏‌های خارجی و یک آموزشکده فنی و حرفه‌ای )دختران و پسران) در مقطع کاردانی می‌‏باشد.

آدرس: کرج بلوار شهید موذن - خیابان پیروزی شمالی مرکز آموزشی فرهنگی سما واحد کرج

ثبت نام در دانشگاه سما کرج

شما می توانید در مقاطع کارشناسی پیوسته و نا پیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته در سایت دانشگاه سما ثبت نام کنید. ثبت نام برای کسانی که آزمون داده اند و کسانی که متقاضی ورود به دانشگاه بدون آزمون هستند امکان پذیر است. تفرتدی که رشته مورد نظر خود را با آزمون قبول شوند می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. و افراد می توانند بدون آزمون نیز می توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سما کرج

اگر می خواهید در شهر کرج وارد دانشگاه سما شوید لازم است ابتدا وارد سایت شوید و اسکن مدارک خود را آماده کنید. سپس با خواندن تمامی ضوابط و آیین نامه مرتبط با خودتان در این دانشگاه از طریق سایت دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام کنید. برای ثبت نام ابتدا کد اعتباری مرتبط بارشته خود را خریداری کرده و سپس مدارک خود را در سایت آپلود کنید. توجه کنید که عکس و مدارک شما مطابق با آیین نامه ای باشد که در سایت دانشگاه سما کرج موجود است.

ضوابط ثبت نام در دانشگاه سما کرج

تحصیل در دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت شهریه است بنابراین علاوه بر بررسی ، اطلاع از می تواند تاثیر به سزایی در انتخاب رشته داوطلبان داشته باشد . ضروری است متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج متناسب با مقطع انتخابی یکی از مدارک زیر را داشته باشند

:
مقطع کاردانی پیوسته:  دیپلم فنی حرفه ای یا نظری ( دیپلم 3 سال نظام جدید ) یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم

مقطع کاردانی ناپیوسته: مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم 4 ساله نظام جدید 

کارشناسی پیوسته:  دیپلم و پیش دانشگاهی ، دیپلم دوازده ساله یا مدرک کاردانی

کارشناسی ناپیوسته:  مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )

در نظر داشته باشید آقایان متقاضی باید به قوانین مربوط به نظام وظیفه برای ادامه تحصیل دقت داشته باشند . دیپلمه های کار و دانش ، فنی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم صرفاً مجاز به انتخاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود طبق جدول مربوطه در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته هستند . معیار سنجش داوطلبان در همه مقاطع سوابق تحصیلی مقطع قبلی می باشد .

لیست رشته های بدون کنکور  پیوسته و نا پیوسته در مقاطع مختلف

لیست رشته های بدون کنکور در سایت دانشگاه سما کرج موجود است که می توانید به سایت مراجعه کرده و آن ها را ببینید. از جمله این رشته های می توان به: بهداشت مواد غذایی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم و مهندسی خاک، ریاضیات و کاربردها و چندین رشته دیگر اشاره کرد.  شما می توانید رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و نسبت به ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید. اگر رشته مورد نظر شما در این بین نبود می توانید با مشاروان سایت تماس بگیرید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی نیز با راهنمایی داوطلبان در خصوص بررسی و انتخاب رشته مناسب شما را در روند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج  یاری می کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما کرج

دانشگاه سما کرج در مقاطع مختلف در دو ترم بهمن و مهر بدون آزمون دانشجو می پذیرد. دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف از مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره مند شوند. برای ثبت نام حتما دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کرده و با دقت تمام ضوابط و آیین نامه های موجود در سایت را بخوانید.

داوطلبان واجد باید قبل از مراجعه به سایت ، دفترچه را به دقت مطالعه کنند و مدارک ثبت نام خود از جمله اطلاعات مربوط به آخرین مدرک تحصیلی ، اطلاعات فردی و شناسنامه ای و اطلاعات مربوط به محل سکونت و عکس 3*4 خود را آماده نمایند تا در زمان انجام فرایند ثبت نام اینترنتی تعلل ایجاد نشود . متقاضیان برای پرداخت ، دانلود دفترچه ، انجام فرآیند ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند .

شرایط ثبت نام در دانشگاه سما کرج

ادامه تحصیل در دانشگاه سما کرج ملزم به شرایط خاصی است. این دانشگاه امکان تحصیل برای افرادی که نتیجه دلخواه از کنکور را نگرفته اند فراهم کرده اما ضوابط خاصی نیز دارد که باید مد نظر متقاضیان دانشگاه سما کرج قرار بگیرد. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1: تناسب مدرک کاردانی با رشته مورد درخواست کارشناسی

2: برای مقاطع کاردانی  و کارشناسی می توانید 20 کد رشته بزنید.

3: داشتن مدرک دیپلم برای گرفتن کاردانی الزامی است.

4: اگر مدرک کاردانی دارید می توانید در هر رشته ای کارشناسی ناپیوسته را ادامه دهید.

5: افرادی که سابقا ، مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته بوده اما به هر دلیلی موفق به اخذ مدرک پایان این دوره نشده و دارای مدرک کاردانی می باشند، درصورتی که از لحاظ خدمت سربازی مشکلی وجود نداشته باشد ، می توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین ثبت نام این افراد به شرط داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت ، در دوره کارشناسی پیوسته نیز امکان پذیر است.

6: مدارک تعیین شده در سایت باید مطابق با قوانین سایت که تعیین کرده، رنگ، حجم و روشنایی آن ها استاندارد باشد وگرنه در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه خواهید شد همچنین مدارک خالی از هر گونه خط خوردگی یا پاره شدگی باشد.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد