تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

معرفی دانشگاه سما بابل

دانشگاه سما

در جواب عزیزانی که این سوال برایشان پیش آمده که دانشگاه سما چیست ؟ باید بگوییم که دانشگاه سما یکی از زیر مجموعه های دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال 1370 تاسیس شد. هم اکنون حدود 85 درصد از دانشجویان کشور در این موسسات به تحصیل مشغول هستند و به دو شیوه با کنکور و بدون کنکور دانشجو می پذیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با دانشگاه سما بابل آشنا کرده و نحوه ورود به این دانشگاه به صورت با کنکور و بدون کنکور را برای شما شرح دهیم.


دانشگاه سما بابل


دانشگاه آزاد در سال های اخیر توانسته است بوسیله پذیرش بدون کنکور در اکثر رشته محل هایش ، علاقه مندان زیادی را به ثبت نام دانشگاه آزاد ترغیب نماید . دانشگاه آزاد واحد سما بابل در مهر و بهمن در رشته هایی که در ادامه این مقاله نام برده شده است در مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون آزمون پذیرش دانشجو دارد .این دانشگاه برای افرادی که نزدیک بابل و یا در بابل هستند موقعیت خوبی است و دانشجویان می توانند به سایت دانشگاه مراجعه و در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند. لازم به ذکر است ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سما بابل برای رشته های غیر پزشکی می باشد و رشته های پزشکی باید با کنکور وارد این دانشگاه شوند.

رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه و بهداشت نه در دانشگاه آزاد سما بابل و نه در هیچ کدام از واحد های دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور ندارند و علاقه مندان به پذیرش در این رشته های می بایست در ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد  شرکت کرده و درصورت کسب تراز قبولی دانشگاه آزاد و موفقیت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد  مجاز به تحصیل شوند.


ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما بابل


ورود به این دانشگاه به دو شکل با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر است. در ثبت نام با کنکور بر اساس کنکور دانشگاه آزاد وارد این دانشگاه می شوید. اما ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سما دارای شرایط خاصی است که لازم  است قبل از ثبت نام بدانید. در صورت ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه امکان مهمان و انتقالی برای شما وجود ندارد. مدرک شما با افرادی که با کنکور وارد این دانشگاه شده اند هیچ فرقی ندارد گرچه کلاس های شما مجزا از هم تشکیل می شود. بنابراین از این نظر اصلا نگران نباشید.

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سما بابل تنها در نحوه ورود به دانشگاه با داوطلبانی که بصورت با آزمون وارد این دانشگاه می شوند، تفاوت دارند . همچنین به داوطلبانی که بصورت بدون کنکور در دانشگاه سما بابل پذیرش می شوند توصیه می کنیم تا برای پذیرش در واحد سما بابل دقت لازم را در و واحد دانشگاهی خود داشته باشید .

معدل برای افرادی که می خواهند بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند بی تاثیر بوده و شما می توانید در رشته دلخواه خود ثبت نام کنید. برای ثبت نام بدون کنکور ما کار را برای شما راحت کرده ایم به این صورت که با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد می توانید در رشته مورد نظر خود ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل مشغول شوید. اگر نتیجه دلخواه را از کنکور نگرفته اید می توانید ازطریق ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه عضو شوید. در صورتی که رشته مورد علاقه خود را در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد سما بابل پیدا نکردید می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.


شهریه دانشگاه سما بابل و پرداخت شهریه


شهریه این دانشگاه شامل دو قسمت شهریه ثابت و متغیر است که در اول هر سال تعیین می شود. شهریه ثابت برای هر ورودی ثابت است در حالی که شهریه متغیر متناسب با تعداد واحد های درسی شما کم و زیاد می شود. پرداخت شهریه از طریق سایت دانشگاه آزاد صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. شما می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و کاردانی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد سما بابل

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد علاوه بر دارا بودن تمام کد رشته محل های ارائه شده در دوره های کاردانی و کارشناسی ، حاوی جزئیات مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد می باشد. یکی از پیش نیازهای این فرآیند ، داشتن شرایط لازم برای نام نویسی در دانشگاه آزاد است که در زیر قابل مشاهده می باشد.

ü      دارندگان مدرک دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم قصد ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته را دارند ، باید توجه داشته باشند که مدرک تحصیلی آن ها با رشته انتخابی در دانشگاه، مطابقت داشته باشد.

ü      دارا بودن مدرک کاردانی جهت ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته ، الزامی است.

ü      ثبت نام دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ، در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته امکان پذیر است.

ü      حداکثر تعداد انتخاب های مجازی که هر داوطلب می تواند جهت ثبت نام در دوره های کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته داشته باشد ، یک کد رشته در 20 کد محل است.

ü      تعداد انتخاب های مجاز هر داوطلب جهت ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته، 20 کد رشته محل می باشد.

علاوه بر موارد فوق نکات دیگری هم وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ادامه تحصیل در کارشناسی برای رشته ای که آن را رها کرده اید می باشد که می توانید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید. همچنین به شما توصیه می کنم قبل از ثبت نام به سایت مراجعه کرده و تمام شرایط را مطالعه کنید. علاوه بر آن مدارک مورد نیاز را از قبل آماده کرده و اسکن آن را متناسب با خواسته های ثبت نام انجام دهید. در نهایت شما با خرید کد اعتباری و بارگذاری عکس ها می توانید ثبت نام خود را انجام دهید. دانشگاه های سما دانشگاه آزاد ، تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ دارای شعب یا شعباتی میباشند که از آن جمله میتوان به دانشگاه سما اندیشه ، دانشگاه سما تهرانسر تهران ، دانشگاه سما اسلامشهر تهران ، دانشگاه سما کرج اشاره کرد که ما سعی میکنیم برای هر کدام از واحد های مهم توضیحات و مقاله ای جداگانه برای شما عزیزان آماده کنیم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد