تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

معرفی دانشگاه سما لاهیجان

دانشگاه سما لاهیجان


دانشگاه آزاد، یکی از دانشگاه هایی است که در سال های اخیر بسیاری از رشته های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهد. از این طریق امکان تحصیلات دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای تمام داوطلبان واجد شرایط فراهم شده و دغدغه پذیرفته شدن در آزمون سراسری پس از اعلام نتایج کنکور نیز کمرنگ تر می گردد.

دانشگاه سما لاهیجان یکی از شاخه های دانشگاه سما است که برای افرادی که در این شهر و اطراف این شهر زندگی می کنند گزینه بسیار مناسبی است که موجب می شود بتوانند به آسانی در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما در سال 99 در دو ترم بهمن و مهر  امکان پذیر است و در یک سری رشته ها افراد می توانند ثبت نام بدون کنکور به عمل آورند.


شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما لاهیجان سال 99


ورود به هر دانشگاهی تابع ضوابط خاصی است که دانشگاه سما نیز از این مورد مستثنی نیست.  برای ورود بدون کنکور به این دانشگاه ابتدا شرایط را به طور کامل مطالعه نموده و سپس نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایید.  فراموش نکنید در صورتی که بدون کنکور وارد این دانشگاه شوید از مهمان و انتقالی گرفتن محروم هستید پس با توجه به شرایط رفاهی و دوری و نزدیکی می توانید این دانشگاه را انتخاب کنید همچنین شرایط دیگری برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه سما لاهیجان وجود دارد که حتما سعی کنید آن ها را مطالعه کنید از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ü      فراغت از تحصیل تا روز 30 شهریور ماه ، جهت ثبت نام در نیمسال تحصیلی مهر ماه

ü      تطابق رشته انتخابی دارندگان دیپلم شاخه کاردانی ، فنی و حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم با مدرک تحصیلی آن ها ، جهت تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته

ü      داشتن مدرک کاردانی برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته

ü      دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی برای ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته

ü      انتخاب حداکثر یک کد رشته در 20 کد محل به هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته

ü      انتخاب حداکثر 20  کد رشته محل هنگام ثبت نام در مقاطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته

ü      عدم وجود مشکل نظام وظیفه عمومی برای آقایان

گفتنی است علاوه بر موارد مذکور ، داوطلبانی که در گذشته مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بودند اما با انصراف از ادامه تحصیل ، موفق به اخذ یک مدرک کاردانی شده اند ، می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بپردازند. اما باید توجه کنند که ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته با داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت و مقطع کارشناسی ناپیوسته در صورت نداشتن مشکل سربازی امکان پذیر است.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما لاهیجان


برای ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه ابتدا ضوابط را مطالعه کرده و سپس یک سری مدرک در دسترس داشته باشید تا بتوانید ثبت نام خود را به طور کامل انجام دهید. برای ثبت نام لازه به مراجعه حضوری نیست و با خرید یک کد اعتباری که برای رشته های مختلف متفاوت است، می توانید ثبت نام خود را انجام دهید. مدارک مورد نیاز و شرایط مورد نیاز عبارت اند از:

ü      یک قطعه عکس 3*4 یا 4*6

ü      مدارک تحصیلی مرتبط

ü      شناسنامه و کارت ملی

این مدارک یک سری ویژگی ها باید داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عکس تمام رخ باشد.

لازه است پس زمینه عکس سفید باشد.

فرمت عکس JPG بوده و حجم آن کم تر از 700 کیلوبایت باشد.

عکس و سایر مدارک فاقد هر گونه پارگی و خط خوردگی و خدشه مانند جای منگنه باشد.


شهریه دانشگاه آزاد واحد سما لاهیجان 99-400


شهریه آزاد را می توان متشکل از دو قسمت ثابت و متغیر دانست ، به این صورت که شهریه ثابت دانشجویان معمولا تا پایان دوره تحصیل آن ها بدون تغییر مانده و تنها با شروع سال تحصیلی و برای دانشجویان جدیدالورود بر میزان آن افزوده می شود. اما شهریه متغیر ، همان گونه که از نامش پیداست ، پیوسته در حال تغییر می باشد و مبلغ ثابتی را نمی توان برای آن تعیین کرد. به طور کلی می توان گفت شهریه متغیر بسته به سه عامل زیر می تواند در طول دوره تحصیلی دانشجو ، کم و زیاد شود.

نوع رشته تحصیلی که در آن مشغول به تحصیل می شوید.

تعداد واحد هایی که در هر ترم اخذ کرده اید.

نوع واحد هایی که اخذ کرده اید که عملی هستند یا نظری نیز در شهریه شما موثر است.

شهریه متغیر در گذر زمان نیز با افزایش مبلغ همراه است. به طور کلی می توان گفت شهریه پرداختی دانشگاه آزاد در هر سال تحصیلی حدود 10 الی 15 درصد بیشتر از شهریه سال گذشته اش می باشد.

شما می توانید در این دانشگاه به صورت بدون کنکور ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهید در صورتی که رشته مورد نظر شما ارائه نشده است می توانید با ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره ای ما استفاده کنید.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد