تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

تحصیل یار

راهنمای تحصیلی از دبستان تا دکتری ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، سراسری ، رشته های بدون کنکور ، لیست مدارس ، آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری و ...

شهریه دانشگاه آزاد مامایی


یکی از رشته های پرطرفدار و مهم در جامعه، رشته مامایی می باشد که جزئی از گروه پیراپزشکی بوده و داوطلبان زیادی مشتاق تحصیل در این رشته می باشند، اما چون در دانشگاه های سراسری، پذیرش دانشجو مشکل می باشد بنابراین داوطلبان بیشتر به سمت دانشگاه های آزاد و بدون کنکور سوق داده می شوند.

هزینه دانشگاه آزاد مامایی به واحدهای انتخابی ختم نمی شود بلکه هزینه های متفرقه دیگری وجود دارند که دانشجو باید آن ها را پرداخت کند.

به تعبیری دیگر: شهریه دانشگاه آزاد مامایی علاوه بر شهریه ثابت و شهریه متغیر که هرساله افزایش می یابد، دانشجو مکلف به پرداخت هزینه های جانبی نیز می باشد.

 

هزینه رشته مامایی بدون کنکور

برای دانشگاه آزاد هرساله با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه خواهد بود. به همین دلیل با توجه به میزان افزایش می توانند با استفاده از همین میزان افزایش جهت ادامه تحصیل و... تصمیم خود را نهایی کنند. بنابراین با توجه به شهریه ثابت و شهریه متغیر می توانید به صورت کلی این میزان هزینه را محاسبه نمابید.

چنان چه هزینه رشته مامایی بدون کنکور و شهریه پزشکی بدون کنکور برای شما بالا می باشد می توانید از وام های دانشجویی در دانشگاه های مختلف استفاده نمایید. زیرا این میزان هزینه برای برخی از داوطلبان بالا بوده  و به همین دلیل می توانید با استفاده از این وام های دانشجویی برای دانشگاه موردنظر و رشته مورد علاقه خود اقدام کنید.

 

آینده شغلی رشته مامایی دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه رشته مامایی، رشته ای است که با سلامت و جان انسان و همچنین با جان نوزادان سرو کار دارد، بنابراین جهت فعالیت در این رشته، می بایست افراد، دارای مهارت و اطلاعات کافی در این زمینه باشند.

ازاین رو دانشجویانی که در رشته کارشناسی فارغ التحصیل می شوند برای تکمیل اطلاعات خود به سمت تحصیل در مقطع ارشد مامایی نیز گرایش پیدا می کنند.

با اینکه فارغ التحصیلان با ایجاد اشتغال در زمینه مامایی، به کسب درآمد بالایی دست پیدا می کنند ولی در این میان کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رشته مامایی و چگونگی درمان بیماران، مسئله ای مهم تر می باشد.

 

خوابگاه و امکانات رفاهی دانشگاه آزاد مامایی بدون کنکور

بسته به دانشگاه های مختلف این مورد می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی از دانشگاه ها خوابگاه هایی در خود دانشگاه دارند که دانشجویان به صورت ماهیانه می توانند در این دانشگاه ها شرکت کنند و در آن ها پذیرفته شوند.

برخی دیگر از دانشگاه ها ممکن است در همان زمان ثبت نام این موضوع را قید نمایند که مسئولیتی در قبال خوابگاه نخواهند داشت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد